Spill med venner - Kjendis på Karmøy-besøk - 18.april 2010

Intro:
Svein (Black Ant) fra Preikestolen Gamers var på familiebesøk kort vei fra min ringe bolig. Et forsøk på litt lørdagsspilling ble spist og skatet bort, så søndags formiddag ble booket istedet. Etter litt forklaring på hvordan HMS verneingeniøren skulle komme seg forbi et noe kaotisk uteområde preget av renovering/tilbygging, så stod da denne A,B,C,D,E,F-kjendisen fra Norges mest aktive brettspillblogg hjemme i stua hos oss!

Spill 1: Race for the galaxy
Jeg hadde tatt frem noen spill på forhånd, og tvang denne "Puerto Rico - hateren" med på kortspillet med aner til dette forhatte spillet. Det er litt å sette seg inn i, men vi kom igang, og fokuserte oss inn på et "Black Ant skal lære spillet"-spor som førte oss til en forventet seier til læreren. Men målet for Black Ant var ikke å vinne, men for å se om spillet var like dustete som Puerto Rico. Som RftG-fan, så gledet det meg at førsteinntrykket var bra. Jeg tok han på ordet og lånte spillet med til Jørpeland for at han kunne spille dette med de store kritikerene Sveinmain og Hollender. Lykket til!

Spill 2: Roll through the Ages
Svartmauren prøvde dette elskverdige spillet for første gang under årets MidWinter. Siden det er kun de beste spillene som får en Sveinmain spesial hjemmesnekra utgave, så havnet dette blant dem, som beskrevet i et av PGs senere innlegg. Som vanlig forventet jeg å tape, da kona alltid slår meg, men til min store overraskelse og glede, var jeg først over målstreken med finfin margin. Takk for dine dårlige treningkast Svein! :)


Men ingen påstand er tilbakevist uten å ta en full-skala test. Kona ble tatt inn i varmen for runde 2. Dagen etter en 150+ bowlingomgang, var kona klar for å ta pokalen hjem nok engang. Dette viste seg å være ikke like lett. For hvem fekk 5 dødning-hoder på to kast, og endte med -1 poeng som sluttresultat? Jo, kona med den lange seierrekken. Resultatet ble som følger:

las^se - 32
Blackant - 22
Kona... - -1

Tiden vil vise om lykken er snudd, og jeg nok engang kan ta seieren foran snuten til min elskede, selv om jeg unner henne å vinne hver gang!

Outro:
Et kort, men hyggelig gjensyn med Svein, Black Ant, Silkesvarten eller noe i den duren. kaffe og sjokolade hørte med når to fedre setter seg ned med kvalitetsspill, og det smakte også veldig bra, i likhet med seirene..... :) Jeg har lovet å komme på besøk til PGs hjemmebane, og se om hjemmelaget kan presentere sine perler av spillopplevelser. Gleder meg til å få muligheten til det. Takk for besøket! Hjemmet er alltid åpent for likesinnede.

1 kommentar:

  1. Herlig, herlig med en kjekk søndag formiddag med brettspillvenner. Håper det blir flere på Karmøy eller Jørpeland selv om dagen resultatmessig for meg ble en katastrofe....

    Godt at kona til Lars Morten tok sin rolle som vertinne seriøst og tok støyten med 3. plassen i siste spill :-)

    BA

    SvarSlett