Spill med kona - Roll through the Ages

Til baktanke....:
I ny og ne dras Roll through the ages frem, og noen runder blir spilt med 99% likt utfall. Jeg får masse disasters, og kona får det ene lykkekastet etter det andre. Jeg fikk bra karakter i sannsynlighetsregning på skolen, men jeg hadde ikke _regnet_ med dette. :)

Men er glad at det er spill som er utfordrende, men samtidig kan sammenlignes med Yatzy. Tenk om flere hadde sett utvalget som finnes "der ute". Tenk om påsketradisjonen i den langstrakte land ble en avart med følgende beskrivelse:


Norge. Landet med de mange fjorder og vakre fjell, har også flotte byggverk og rikdom som mange større land kan drømme om. Slik har det ikke alltid vært, og på veien til idag har mange sterke arbeidshender og innovative oppfinnelser ført oss til den velstanden nordmenn i dag kan skilte med.


Norge blir til: Terningspillet - Et spill hvor hver spiller prøver å bidra mest til utviklingen av Norge gjennom bygging, teknologiske nyvinninger og kløkt.

"Yatzy-feberen er slutt. Dette er det nye spillet for påsketuren, frokost, middag og kvelds!" 
(VG, Kar. 6)


"Årets spill i år, neste år og hvert år etter det!" 
(Remo, Brettspillguiden.no)


Ubongo må desverre vike. Vi har fått en ny norsk konge! 
(Knut Strømfors, Vennerød Forlag AS)

Spillet i nåværende form er uansett vakkert laget, og alltid gøy å spille, selv om jeg taper. Et innlegg som er under skriving vil snart endre på min noe uheldige erfaring med spillet. Heldigvis! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar